Škola bránou do života
Školní vzdělávací program pro vyšší stupeň osmiletého studia a pro čtyřleté studium
-
Identifikační údaje školy
-
Charakteristika školy
-
Charakteristika školního vzdělávacího programu
-
Učební plán vyššího gymnázia (.pdf)
-
Učební osnovy - charakteristiky předmětů a tabulková část
- Jazyk a jazyková komunikace
- Český jazyk a literatura
- Anglický jazyk
- Německý jazyk
- Ruský jazyk
- Matematika a její aplikace
- Matematika a její aplikace
-
Charakteristika předmětu
-
Zastoupení průřezových témat
- 1. ročník (kvinta):
číslo a proměnná,
argumentace a ověřování,
geometrie
- 2. ročník (sexta):
číslo a proměnná,
argumentace a ověřování,
geometrie,
závislosti a funkční vztahy
- 3. ročník (septima):
číslo a proměnná,
argumentace a ověřování,
geometrie,
závislosti a funkční vztahy,
práce s daty, kombinatorika, pravděpodobnost
- 4. ročník (oktáva):
číslo a proměnná,
argumentace a ověřování,
-
seminář z matematiky 4 - 1.část,
seminář z matematiky 4 - 2.část
- Člověk a příroda
- Fyzika
-
Charakteristika předmětu
-
Zastoupení průřezových témat
- 1. ročník (kvinta):
fyzikální veličiny a jejich měření,
pohyb těles a jejich vzájemné působení,
stavba a vlastnosti látek
- 2. ročník (sexta):
pohyb těles a jejich vzájemné působení,
elektromagnetické jevy, světlo,
stavba a vlastnosti látek
- 3. ročník (septima):
elektromagnetické jevy, světlo,
mikrosvět
- 4. ročník (oktáva):
pohyb těles a jejich vzájemné působení,
elektromagentické jevy, světlo,
mikrosvět,
stavba a vlastnosti látek
- seminář 3. ročník (septima):
seminář
- seminář 4. ročník (oktáva):
seminář
- Chemie
- Biologie
-
Charakteristika předmětu
-
Zastoupení průřezových témat
- 1. ročník (kvinta):
biologie baktérií,
biologie hub
obecná biologie,
biologie protist,
biologie rostlin,
biologie virů,
složení, struktura a vývoj Země
- 2. ročník (sexta):
biologie člověka,
ekologie
biologie živočichů
- 3. ročník (septima):
biologie člověka,
genetika,
ochrana člověka za mimořádných událostí,
zdravý způsob života a péče o zdraví,
změny v životě člověka a jejich reflexe
- 4. ročník (oktáva):
biologie baktérií,
biologie člověka,
ekologie,
genetika
biologie hub,
obecná biologie,
biologie rostlin,
biologie virů,
biologie živočichů
- volitelná biologie 3. ročník (septima):
volitelná biologie
- seminář 4. ročník (oktáva):
seminář
- Geologie
- Člověk a společnost
- Občanský a společenskovědní základ
- Dějepis
-
Charakteristika předmětu
-
Zastoupení průřezových témat
- 1. ročník (kvinta):
úvod do studia historie,
pravěk,
starověk,
středověk
- 2. ročník (sexta):
počátky novověku,
osvícenství, revoluce a idea svobody, modernizace společnosti
- 3. ročník (septima):
moderní doba I,
moderní doba II
- 4. ročník (oktáva):
počátky novověku,
osvícenství, revoluce a idea svobody, modernizace společnosti;
moderní doba I,
moderní doba II
- seminář 4. ročník (oktáva):
historický seminář
- Geografie
-
Charakteristika předmětu
-
Zastoupení průřezových témat
- 1. ročník (kvinta):
člověka a anorganická příroda,
geografické informace a terénní vyučování,
geologické procedy v litosféře,
voda
životní prostřední
přírodní prostředí
- 2. ročník (sexta):
geografické informace a terénní vyučování,
geologické procesy v litosféře,
regiony,
sociální prostředí
- 3. ročník (septima):
regiony,
- seminář 4. ročník (oktáva):
geografické informace a terénní vyučování,
přírodní prostředí,
regiony,
sociální prostředí,
životní prostředí,
- Osobnostní a sociální výchova
- Člověk a svět práce
- Ekonomika a finance
- Člověk a kultura
- Hudební obor
- Výtvarný obor
- Člověk a zdraví
- Výchova ke zdraví
- Tělesná výchova
- Informatika a informační a komunikační technologie
- Informatika a informační a komunikační technologie
- Průřezová témata
- Osobnostní a sociální výchova
-
Hodnocení a autoevaluace